Как ФЛП на общей системе отчитаться "за себя" по ЕСВ за 2021 год

Как ФЛП на общей системе отчитаться "за себя" по ЕСВ за 2021 год

18 січня 2023 р. Автор: Анна Іванова, співзасновниця SMARTFIN.UA, експертка з бухгалтерії, понад 20 років довіду

Отчитываясь с ЕСВ за 2022 год предприниматели на общей системе заполняют приложение ЕСВ-1 к декларации об имущественном положении и доходах (в редакции Приказа Минфина от 17.05.2022 г. № 143).

В сегодняшнем материале мы подготовили для вас подробную информацию о таком:

  • общие вопросы представления ЕСВ-приложения и правила уплаты ЕСВ общесистемщиками;
  • как заполнить ЕСВ-приложение;
  • проблемные вопросы: учет убыточных месяцев и амортизации;
  • заполнение ЕСВ-приложения ФЛП, которые в течение 2022 года работали по трудовым договорам.

Не подавать приложение ЕСВ-1 могут ФЛП на общей системе, которые весь 2022 год:

  • работал по трудовому договору по основному месту работы при условии, что его работодатель каждый месяц платил за него ЕСВ не менее минимального (специально сообщать налоговикам о том, что ФЛП работает по найму, не нужно);
  • был пенсионером (любым, в т. ч. по потере кормильца, по выслуге лет, чернобылец и тому подобное), или достиг пенсионного возраста и получал пенсию или соцпомощь;
  • был инвалидом (любой группы);
  • мобилизованный (при условии, что у него нет наемных работников).

Если ФЛП вышел на пенсию или стал инвалидом в течение 2022 года, то ЕСВ-приложение он должен подать . Но заполняет его не за весь год, а с января по тот месяц (включительно), в котором он подал заявление на пенсию или оформил инвалидность. По другим месяцам поля оставляем пустыми (в электронном отчете) или указываем прочерки (в бумажном отчете).

Правила уплаты ЕСВ предпринимателями-общесистемщиками

Перед тем, как перейти к заполнению приложения ЕСВ-1, упомянем правила оплаты ЕСВ предпринимателями на общей системе:

  • базой начисления ЕСВ для ФЛП-общесистемщиков является доход (прибыль), полученный от их деятельности, подлежащий налогообложению НДФЛ. Это чистый доход от предпринимательской деятельности. Для его определения в 2022 году предприниматели вели Типовую форму учета доходов и расходов. Этот же показатель определяется в приложении Ф2 и переносится в главную форму декларации. Именно к данным декларации общесистемщика идет привязка Инструкции о порядке начисления и уплаты единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, утвержденная приказом Минфина от 20.04.2015 № 449 (п.п. 4п. 2 разд. IV).
  • сумма ЕСВ не может быть меньше размера минимального страхового взноса за месяц, в котором полученный доход (прибыль) (т.е. получена хотя бы копейка чистого дохода), и больше ЕСВ с 15 минзарплат, то есть ЕСВ за доходный месяц составляет:

— с 01.01.2022 - не ниже 1430 грн и не выше 21450 грн;

— с 01.10.2022 - не ниже 1474 грн и не выше 22110 грн.

  • если ФЛП-общесистемщик не получил чистого дохода в каком-либо месяце 2022 года, то он имеет право вообще не платить ЕСВ за такой месяц.
  • если ФЛП желает уплатить ЕСВ за нулевой/убыточный месяц (например, чтобы сформировался пенсионный стаж), это не запрещается. При этом сумма ЕСВ должна быть не менее минимального страхового взноса и не больше максимального.

Заполнение ЕСВ-приложения

Декларацию и приложение ЕСВ-1 за 2022 год подаем с типом "отчетная" ("звітна"). Тип "справочная" ("довідкова") вместе с типом "отчетная" ("звітна") будем заполнять, если ФЛП в 2023 году:

  • будет выходить на пенсию
  • будет получать больничные или декретные
  • будет добровольно платить ЕСВ или доплачивать его по результатам проверки.

Титульная часть

Строки 1-3 - при заполнении шапки приложения проконтролируйте, чтобы значения полей вводной части совпадали со значениями соответствующих строк 1 - 3 раздела I декларации.

Строка 5 заполняют не все ФЛП, а только те, кто прекратил деятельность и представляет ликвидационную декларацию (нужно указать дату снятия с госрегистрации).

В строке 6 указываем основной КВЭД из Госреестра (неважно, каким видом деятельности ФЛП фактически занимался в 2022 году).

Строку 7 заполняют не все ФЛП, а только те, кто повторно снимается с госрегистрации в течение одного года и снова представляет «ликвидационную» декларацию (указывают цифру от 2 до 9).

В строке 8 указываем последний день работы в общей системе. Если ФЛП снялся с госрегистрации 20 декабря, указываем, что он работал на общей системе по 20 декабря. Если работа на общей системе была разорвана периодом пребывания на упрощенной системе, заполняем обе строки «ФО — на общей системе налогообложения».

Строку 9 заполняют только те ФЛП, которые представляют «ликвидационную» декларацию в связи с снятием с госрегистрации, выходят на пенсию или претендуют на получение больничных или декретных.

Образец заполнения титульной части: "ФЛП весь год работал на общей системе налогообложения"

ФЛП весь год работал на общей системе налогообложения

Образец заполнения титульной части: "ФЛП І, ІІ и IV квартал находился на общей системе, ІІІ квартал на едином налоге, а 20.12.2022 снялся с государственной регистрации"

Образец заполнения титульной части

Табличная часть – общие правила

В графе 2 проставляется цифра "5" (означает работу на общей системе).

В графе 3 - сумма чистого дохода за каждый месяц из Книги ОДВ или Типовой формы ОДВ (Типичная форма ОДВ и амортизационное приложение к ней вступили в силу с 16.07.2021).

Графу 4 заполняем так:

  • переносим данные из графы 3, если там указана сумма: для января – сентября в диапазоне 6500 грн – 97 500 грн (включительно), для октября – декабря в диапазоне 6700 грн – 100 500 грн (т.е. от одной до 15 минимальных заработных плат);
  • отмечаем 6500 грн для января – сентября, если в графе 3 стоит доход менее 6500 грн. Для октября - декабря отмечаем 6700, если в графе 3 стоит доход менее 6700 (т.е. если доход меньше минимальной заработной платы);
  • не заполняем (ставим прочерк в бумажном отчете), если графа 3 — пуста (т.е. чистый доход равен «0» или получен ущерб);
  • отмечаем «0,00», если ЕСВ за этот месяц за предпринимателя уплатил его работодатель по месту основной работы (не менее минимального взноса — 1430 грн, для декабря — 1474 грн. Такое же заполнение и в случае с другими льготами по уплате ЕСВ «за себя»;

В графе 5 указываем ставку ЕСВ (%) - 22,00;

В графе 6 указываем сумму ЕСВ. Это 22% от значения графы 4.

Итог по графе 6 переносим в ряд. 20.1 основной части декларации .

Итог по графе 6 переносим в ряд. 20.1 основной части декларации

Проблемные вопросы при заполнении ЕСВ-приложения

Таких вопросов два:

  • можно ли учесть убыточные месяцы при заполнении ЕСВ-приложения?
  • как учесть амортизацию в ЕСВ-приложении тем ФЛП, которые ее начисляют?

Если ФЛП имеет как прибыльные, так и убыточные месяцы

Ранее в такой ситуации предприниматели применили усреднение годового чистого дохода: брали чистый доход за год, делили его на количество месяцев работы на общей системе и полученную сумму брали для заполнения графы 3 по каждому месяцу.

При заполнении ЕСВ-приложения за 2022 год Пункт 8 ч. 5 разд. IV Инструкции № 783 требует заполнять графу 3 так:

  • по всем убыточным месяцам ставим прочерк (в бумажном отчете) или оставляем поле пустым (в электронном отчете);
  • по всем доходным месяцам указываем фактический чистый доход за этот месяц . Налоговики хотят видеть здесь итог чистого дохода из Типовой формы ОДВ.

Очевидно, что такой подход дискриминационный, поскольку предприниматель должен уплатить ЕСВ не с чистого годового дохода, а с дохода, в котором не учтены убытки.

Если ФЛП насчитывает амортизацию

Подобная ситуация сложилась также с амортизационными издержками. В Типовой форме ОДВ ее рассчитывают не ежемесячно, как в Книге учета доходов и расходов, а раз в год. И уже потом отнимаем ее от разницы между годовым доходом и годовыми расходами. Поэтому ежемесячные итоги чистого дохода в Типовой форме ОДВ рассчитываются без амортизации, а именно эти суммы нужно проставлять в графе 3 приложения ЕСВ 1.

Что делать в этой ситуации, пока не ясно. Включить сумму амортизации в расходы декабря неправильно, поскольку она относится ко всем месяцам. А распределить ее равномерно нельзя из-за отсутствия такой нормы в Инструкции №783. Вообще не учитывать амортизационные отчисления тоже противоречит п.2 ч.1 ст. Закон о ЕСВ о том, что база для начисления ЕСВ — это чистый доход, подлежащий налогообложению НДФЛ. А НДФЛ мы платим по разнице между годовым доходом и годовым расходом ФЛП, в которые включена в том числе и годовая амортизация ( п. 177.2, п.п. 177.4.6 НКУ ). Некий бермудский треугольник, в котором теряется здравый смысл. Поэтому по этому вопросу ждем разъяснения налоговиков.

Поскольку озвученные вопросы спорны, рекомендуем получить от налоговиков в свой адрес письменную индивидуальную консультацию (ИПК). Если налоговики в ней будут против возможности учесть ущерб или амортизацию, а цена вопроса существенная, такую индивидуальную консультацию можно будет оспорить в административном суде.

Пример заполнения приложения ЕСВ 1, если у предпринимателя есть убытки по месяцам 2022 года (вариант, отвечающий требованиям налоговиков):

Пример заполнения приложения ЕСВ 1, если у предпринимателя есть убытки по месяцам

Заполнение приложения ЕСВ-1, если ФЛП работал по трудовому договору

Предприниматель не представляет приложение ЕСВ-1 в случае: если ФЛП в течение всего 2022 года работал по трудовому договору по основному месту работы и за него работодателем уплачен ЕСВ не менее минимума.

Предприниматель подает приложение ЕСВ-1: если ФЛП находился в трудовых отношениях только часть 2022 года.

В этом случае:

  • в графе 3 по каждому месяцу ставим фактическую сумму чистого дохода за этот месяц (по данным Книги ОДВ или Типовой формы ОДВ). Если же в каком-то месяце был ущерб, то ставим «0,00» или прочерк;
  • в графе 4 указываем:

— «0,00» по тем месяцам, за которые работодатель уплатил ЕСВ;

— минзарплату (можно больше, но не более 15 минзарплат) по тем месяцам, в которых ФЛП работал по трудовому договору, но работодатель не уплатил за него ЕСВ или уплатил меньше минимума.

Пример

ФЛП работал по трудовому договору до сентября 2022 года, уволился в сентябре 2022 года и ЕСВ за него уплачен меньше минимума.

С октября по декабрь 2022 ФЛП уже не работал по трудовому договору, поэтому в приложении ЕСВ-1 за эти месяцы графа 4 = графе 3.

С октября по декабрь 2022 ФЛП уже не работал по трудовому договору

Важный момент . Закон о ЕСВ не позволяет ФЛП — наемным работникам платить ЕСВ «за себя» даже добровольно! Поэтому если вы производили уплату ЕСВ в течение года как ФЛП, это считается переплатой и эти суммы можно вернуть.

Отметки о ЕСВ-приложении в главной форме

Не забываем, что данные по приложению ЕСВ 1 нужно заполнить в главной части декларации:

  • в строке 8 шапки декларации «Сведения о суммах начисленного единого взноса в приложениях ЕСВ 1, ЕСВ 2, ЕСВ 3»;

Сведения о суммах начисленного единого взноса в приложениях

  • в поле «Приложения к декларации (нужно указать)» в ячейке рядом с «ЕСВ 1».

Приложения к декларации

  • заполнить строку 20.1 декларации (сумма на картинке условна).

как заполнить строку 20.1 декларации

Разъяснение налоговой по вопросу подачи ЕСВ-приложения:

Разъяснение налоговой по вопросу подачи ЕСВ-приложения

скрин разъяснения налоговой по вопросу подачи ЕСВ-приложения


SMARTFIN.UA экономит до 3 рабочих часов в день!
Начать легко! Добавьте информацию об организации и работниках, выполните настройки и получите необходимые расчеты. Начисление зарплаты и индексации, расчет налогов, больничных, отпускных и компенсаций. А еще: стройте графики работы любой сложности, формируйте кадровые докуметы и отчеты, отправляйте отчетность в налоговую, контролируйте торговые операции и прочее!

Регистрируйтесь прямо сейчас! Автоматизация бухгалтерского учета в SMARTFIN.UA - ЭТО ПРОСТО!
Комментарии
  • Галина 21 січня 2022, 08:53
    Матеріал виложений доступно, практично, чітко. Дуже допоміг при заповнення Декларації. Дякую!
    Подобається50 Відповісти2
    • Анна 21 січня 2022, 09:01
      Раді, що матеріал став у нагоді! Дякуємо за відгук!
      Подобається10 Відповісти0
      • Буряк Лариса 24 січня 2022, 12:23
        Все зрозуміло.Дякую!
        Подобається8 Відповісти0
      • Леся 21 січня 2022, 09:14
        Дуже дякую! Написаго легко для сприйняття, хоча і бухгалтер, але спростило заповнення декларації, бо розглянуто всі варіанти по єсв додатку. Як правило відгуки не пишу, а тут аж захотілося подякувати )))
        Подобається24 Відповісти1
        • Анна 27 січня 2022, 13:03
          Дякуємо за відгук! Раді, що допомогли. :)
          Подобається5 Відповісти0
        • Юрій 21 січня 2022, 11:19
          Вдячність автору! Лаконічно, зрозуміло. Мало сайтів які практично допомагають. Процвітання Вам!
          Подобається24 Відповісти1
          • Анна 27 січня 2022, 13:15
            Дякую за відгук! Раді практично допомагати!
            Подобається1 Відповісти0
          • Оксана 21 січня 2022, 13:34
            Підкажіть будь ласка, якщо ФОП загальна система, доходу не отримував, але ЄСВ оплачував. Як в додатку відобразити? Суто сплату, чи це як добровільна сплата буде?
            Подобається61 Відповісти0
            • Зоряна 22 січня 2022, 19:44
              Якщо ми не показуємо ЄСВ, тоді не буде страхового стажу в окремі місяці. Так?
              Подобається13 Відповісти1
              • Анна 27 січня 2022, 13:50
                Так, страховий стаж нараховується лише за умови сплати страхових внесків.
                Подобається2 Відповісти0
              • Оля 23 січня 2022, 19:45
                А що писати в графі 4 в Додатку ЄСВ для ФОП загальна система, якщо весь 2021 рік ФОП дохід не отримував, але сплачував ЄСВ "за себе" добровільно? Ніде немає роз'яснень, як подати звіт так, щоб сплачений добровільно ЄСВ зарахувався за 2021 рік, коли дохід нуль. Якщо в графі 4 написати 0, тоді і в графі 6 порахується нуль, але ж ЄСВ сплачено, хоч і дохід не отримано. То як вірно поступити? Писати, наприклад, за січень 2021 в графі 3: нуль, в графі 4: 6000грн, в графі 5: 22%, в графі 6: 1320грн?
                Подобається55 Відповісти4
                • Сергей 25 січня 2022, 13:24
                  Хороший вопрос. Аналогичная ситуация.
                  Подобається6 Відповісти1
                  • Катерина 3 лютого 2022, 21:36
                    Сергей, у Вас получилось сдать декларацию и додаток єсв 1? на бумажном носителе или через электронный кабинет сдавали?
                    Подобається0 Відповісти0
                  • Анна 27 січня 2022, 14:16
                    Спілкувалася із податковою, вони підтвердили такий варіант заповнення.
                    Подобається4 Відповісти1
                    • Вера 9 лютого 2022, 11:45
                      Який варіант,пвдскажіть
                      Подобається0 Відповісти0
                    • Катерина 3 лютого 2022, 21:24
                      Ольга, доброго дня Підкажіть будь ласка, ви ставили "галочку" в рядку 4.1 Довідкова?
                      Подобається0 Відповісти0
                      • Вера 9 лютого 2022, 11:43
                        Оля ,як ви позали в графі4-6000, 6-1320будь ласка підскажіть
                        Подобається0 Відповісти0
                      • Сергей 25 січня 2022, 14:16
                        вірно поступити- написати, за січень 2021 в графі 3: нуль, в графі 4: 6000грн, в графі 5: 22%, в графі 6: 1320грн? Так ответил бот из контакт центра ДПС.
                        Подобається5 Відповісти0
                        • Катерина 25 січня 2022, 20:46
                          при заповнені гр.3,4,6-0, гр.5-22 в електронному кабінеті видає помилку. То як заповнювати за місяці коли не було доходу і не сплачували ЄСВ?
                          Подобається9 Відповісти0
                          • Сергей 26 січня 2022, 12:35
                            Вопрос к ДПС: Как корректно указать в кабинете в декларации F0100112 отсутствие данных в ячейках таблиц. Тире и минус игнорируются. Пишет что ошибка. Ответ ДПС: В разі відсутності показників в декларації в електронному вигляді поля залишаються не заповненими, пустими. Это же писал и автор статьи.
                            Подобається4 Відповісти0
                            • Наталія 26 січня 2022, 16:07
                              В рядку 7 звіту по єсв, що означає "від 2 до9"? Миздаємо річну декларацію, протягом року звітів по єсв не здавали
                              Подобається0 Відповісти1
                              • Анна 27 січня 2022, 14:18
                                Рядок 7 заповнюють не усі ФОП, а тільки ті, хто повторно знімається з держреєстрації протягом одного року і знову подає «ліквідаційну» декларацію (вказують цифру від 2 до 9).
                                Подобається0 Відповісти0
                              • Інна 26 січня 2022, 16:09
                                Доброго дня! Сьогодні з другої спроби здала деку про майновий стан. На загальній системі була з 4 серпня, з 1 вересня перейшла на 2 групу. В ЄСВ1 вказала період перебування з 01.08 по 31.08. В квитанції 2 отримала: "помилка 01... в додатку ЄСВ 1 дата кінця діяльності повинна містити значення 31 грудня звітного (податкового року)" Як на Вашу думку, це ще один "глюк" електронного кабінету? Що порадите робити?
                                Подобається28 Відповісти2
                                • Вікторія 27 січня 2022, 12:55
                                  Доброго дня! Та ж сама ситуація. Вже не хочеться штампувати однакові декларації в кабінеті. Та інакшого варіанту при заповненні також поки не бачу. Почекаємо на коментар спеціаліста. Якщо вам вдасться раніше знайти вихід, поділіться, будь ласка.
                                  Подобається5 Відповісти0
                                  • Анна 27 січня 2022, 15:06
                                    Доброго дня! Сьогодні неофіційно спілкувалася із податківцями. Є багато звернень із такою ж проблемою. Що порадили: 1) спочатку обов'язково подати Декрарацію по ЄП і дочекатись успішного прийняття; 2) якщо декларація про майновий стан і доходи нульова, то взагалі її не подавати; 3) якщо все ж таки потрібно подати декларацію про майновий стан (був дохід або є бажання відобразити добровільне нарахування ЄСВ), то в періоді перебування на загальній системі ставити лише дату початку (01.08.2021 для Вашого прикладу), а дату закінчення не ставити; 4) якщо і такий варіант не прийметься, то чекати на подальші роз'яснення.
                                    Подобається6 Відповісти1
                                    • Катерина 28 січня 2022, 08:33
                                      Добрий день. Відправила сьогодні декл. про майновий стан без кінцевої дати. Прийшла "Помилка ... не заповнена дата початку або кінця діяльності ФО". Чи можливо подати декл. як довідкову за один місяць, в моєму випадку листопад?.
                                      Подобається2 Відповісти1
                                      • Анна 28 січня 2022, 09:35
                                        Катерина, доброго дня! Добрий день! Ще одне уточнення з приводу кінцевої дати, її не потрібно ставити в ЄСВ-додатку. В самій декларації ставимо.
                                        Подобається0 Відповісти2
                                        • Катерина 28 січня 2022, 11:59
                                          Так, я не ставила дати саме в додатку ЄСВ. В декларації вказано, що здається за рік
                                          Подобається0 Відповісти0
                                          • Людмила 28 січня 2022, 12:15
                                            Добрий день! Зробила так, я ви порадили, не ставила кінцеву дату в ЄСВ-додатку, але прийшла 2 квитанція з відмовою. Може у когось є позитивний досвід,як правильно заповнити, щоб подати декларацію.
                                            Подобається0 Відповісти2
                                            • Анна 28 січня 2022, 12:27
                                              У податковій попереджали, що такий варіант також може не пройти. Просять почекати до 1 лютого, сподіваюсь, усунуть цю проблему.
                                              Подобається1 Відповісти0
                                              • Катерина 1 лютого 2022, 09:00
                                                Добрий день. Сьогодні прийняли декларацію про майновий стан. Заповнила дату в додатку ЄСВ1 початкову і кінцеву. Проблем не було.Квитанція 2 прийшла дуже швидко. Але є нюанси: податкова прийняла попередні звіти, хоча квитанція 2 була з відмовою. Добре що звіти з нульовим доходом і не нараховувались податки. Анна, дякую Вам за консультації. Ваша стаття дуже допомогла.
                                                Подобається1 Відповісти1
                                                • Інна 1 лютого 2022, 20:42
                                                  Катерина! Ви заповнювали дати за якісь місяці, чи з 1 січня по 31 грудня?
                                                  Подобається0 Відповісти1
                                                  • Катерина 2 лютого 2022, 09:19
                                                    Інна, в моєму випадку ФОП зареєстрований в листопаді, з грудня на єдиному податку, 2 група. В додатку ЄСВ1 я вказала період з 01.11.2021 по 30.11.2021.
                                                    Подобається4 Відповісти0
                                      • Марія 26 січня 2022, 18:11
                                        Заполнила графу 2 (поставила 5), остальные графы в строке не заполняла и отчет не принят не заполнены все графы в строке. Или нужно совсем строку не заполнять? Подскажите кто сдал отчет со строками в которых нет дохода и уплат ЕСВ
                                        Подобається8 Відповісти0
                                        • Наталья 26 січня 2022, 20:48
                                          Я не пойму... Если ФОП на общей системе и одновременно наёмный рабочий, он ЕСВ за себя в отчёте не показывает? Даже если работодатель оплатил за него 1320 за месяц, а чистый доход за этот месяц у ФОП был 30тыс и ЕСВ к оплате получается 6600?
                                          Подобається2 Відповісти1
                                          • Анна 27 січня 2022, 15:16
                                            Если ФОП одновременно является наемным работником и работодатель оплатил за него ЕСВ в размере не меньше минимального (по 1320 с января по ноябрь, и 1430 за декабрь), то он освобожден от уплаты ЕСВ за себя. Поэтому да, доход у него может быть 30 000 в месяц и в теории он должен был бы заплатить за этот месяц 6 600 ЕСВ. Но так как для ФОП-работников действует льгота, то ЕСВ за себя как ФОП оплачивать не надо.
                                            Подобається4 Відповісти2
                                            • Галина 2 лютого 2022, 11:11
                                              Доброго дня. Якщо ФОП на ЗС весь 2021р і він є найманим працівником де за його сплачений мінімальний внесок ЄСВ то він додаток до майнової взагалі не подає?
                                              Подобається0 Відповісти0
                                              • Надежда 10 лютого 2022, 16:11
                                                если ФОП на общей системе ,то к нему не относится освобождение уплаты ЕСВ (если за него платил ЕСВ работодатель по основному месту работы ).Это касается только единщиков.
                                                Подобається0 Відповісти0
                                            • Оксана 27 січня 2022, 09:01
                                              ФОП на загальній системі з 01.05. 2021 найнятий працівник. Додаток ЄСВ 1 графа 3 заповнена до низу; графа 4 та графа 6 - січень. лютий. березень. квітень заповнена, далі до низу "0" Звіт не прийнято " Сума чистого доходу, заявлена яка не дорівнює нулю. сума нарахованого ЄСВ = 0 ? Дякую!
                                              Подобається4 Відповісти1
                                              • Олександр 27 січня 2022, 14:38
                                                Сьогодні відправив повторно, убравши суми чистого доходу з графи 3 в місяцях коли сплачено внески агентом. Поставив там нулі, хоча в книзі доходів мав у ці місяці незначний дохід.
                                                Подобається0 Відповісти0
                                              • Тетяна 27 січня 2022, 09:18
                                                ФОП загальносистемик вийшок на пенсію в квітня 2021 року. Як це відобразити в звіті по ЄСВ?
                                                Подобається6 Відповісти0
                                                • Олександр 27 січня 2022, 09:50
                                                  ФОП на загальный системі цілий рік, а з жовтня ще й працівник за якого сплатив ЄСВ роботодавець. Декларацію не прийняли, бо помилка через те що в графі 3 вказав чистий дохід, згідно з книгою, а в графах 4 і 6 поставив нулі. Пробую повторно, вже з нулями за ці місяці, побачимо чи приймуть?
                                                  Подобається2 Відповісти0
                                                  • Виктория 27 січня 2022, 11:21
                                                    ФОП на загальній системі з жлвтня 2021 року. Доходу немає, ЄСВ сплачую. Відправляю декларацію з пустим додатком ф1 та заповненим додатком ЄСВ 1 , четвертий раз податкова не прийма, видає помилку щодо реквізитів по додаткам. що робити?
                                                    Подобається0 Відповісти1
                                                    • Виктория 27 січня 2022, 12:26
                                                      То же самое!!!
                                                      Подобається0 Відповісти0
                                                    • Вікторія 27 січня 2022, 12:45
                                                      Доброго дня. Дякую за матеріал. Але стикаюся з протилежним на практиці. ФОП зареєстрований у вересні 2021 відповідно на загальну систему, а з жовтня перейшов на спрощену. В додатку ЄСВ заповнюю у 8 рядку 2 пункти «ФО на загальній системі», так як подано у статті. Але квитанція приходить з помилкою, що має бути заповнене тільки одне поле і кінцева дата на загальній системі має містити значення 31 грудня 2021 року.
                                                      Подобається3 Відповісти2
                                                      • Анна 27 січня 2022, 15:22
                                                        Доброго дня! Сьогодні неофіційно спілкувалася із податківцями. Є багато звернень із такою ж проблемою. Що порадили: 1) спочатку обов'язково подати Декрарацію по ЄП і дочекатись успішного прийняття; 2) якщо декларація про майновий стан і доходи нульова, то взагалі її не подавати; 3) якщо все ж таки потрібно подати декларацію про майновий стан (був дохід або є бажання відобразити добровільне нарахування ЄСВ), то в періоді перебування на загальній системі ставити лише дату початку (01.08.2021 для Вашого прикладу), а дату закінчення не ставити; 4) якщо і такий варіант не прийметься, то чекати на подальші роз'яснення.
                                                        Подобається6 Відповісти1
                                                        • Вікторія 28 січня 2022, 07:31
                                                          Дякую!
                                                          Подобається0 Відповісти1
                                                          • Анна 28 січня 2022, 09:36
                                                            Якщо будете подавати по такому варіанту, невелике уточнення: кінцеву дату не потрібно ставити в ЄСВ-додатку. В самій декларації ставимо.
                                                            Подобається0 Відповісти1
                                                            • Марина 28 січня 2022, 10:40
                                                              Добрый день, подскажите, а где в декларации мы ставим период перебування, нашла только в додатке ЕСВ
                                                              Подобається0 Відповісти0
                                                        • Сергій 27 січня 2022, 17:56
                                                          А навіщо ви заповнюєте у 8 рядку ДВА?? пункти «ФО на загальній системі», якщо ви на загальній системі були ОДИН період у вересні?
                                                          Подобається0 Відповісти1
                                                          • Вікторія 28 січня 2022, 07:30
                                                            У статті вище так наведено у прикладі.
                                                            Подобається0 Відповісти1
                                                            • Сергій 28 січня 2022, 09:27
                                                              Так це ж просто цікавий приклад, і зовсім не ваша ситуація.Там ФОП перші 2 квартали перебував на загальній системі, 3-й квартал на єдиному податку, потім в 4-му повернувся знову на загальну, а 20.12.2021 ще й знявся з державної реєстрації. У вас що, було теж так?
                                                              Подобається0 Відповісти0
                                                        • Сергій 27 січня 2022, 17:02
                                                          Добрий! ФОП шість місяців був на 2-й групі (здав за півроку звіти, включно з ЄСВ) з 01.07 - на загальній системі. Питання: що писати в додатку ЄСВ1 в таблиці напроти 1-6 місяців? Дякую!
                                                          Подобається1 Відповісти1
                                                          • Сергій 27 січня 2022, 21:44
                                                            Прочитав наприкінці статті роз'яснення від податкової. Я правильно зрозумів, що якщо ФОП перейшов посеред року з ЄП на загальну систему, де не отримував доходів, то він додаток ЄСВ1 може не подавати, тільки саму декларацію та додаток Ф2?
                                                            Подобається3 Відповісти1
                                                            • Анна 28 січня 2022, 09:31
                                                              Сергій, доброго дня! Вчора в телефонному режимі спілкувалась із податківцями, вони дотримуються саме такої думки: якщо доходу не було, то ЄСВ-додаток можна не подавати. Вони вважають, що можна і саму декларацію не подавати, якщо Ви в ній показуєте виключно нульовий дохід від підприємницької діяльності. Але якщо все-таки вирішили подати (я б теж подавала), то це можна зробити без ЄСВ-додатка. Я спеціально в них попросила якесь офіційне підтвердження такої думки, на що мені надіслали зазначений лист.
                                                              Подобається5 Відповісти3
                                                              • Сергій 28 січня 2022, 09:32
                                                                Дуже дякую!
                                                                Подобається0 Відповісти0
                                                                • Инна 3 лютого 2022, 18:47
                                                                  Здравствуйте! Подскажите пожалуйста, если ФЛП на общей системе зарегистрировался в ноябре, дохода не было. А с декабря стал плательщиком единого налога и получал доход. До момента регистрации ФЛП был наемным работником и получал зарплату. Подаем нулевую декларацию без додатка Ф2 и без ЕСВ приложения. Показываем доход единщика справочно и заработную плату. Правильно понимаю?
                                                                  Подобається2 Відповісти0
                                                                  • ОЛЕСЯ 23 січня 2023, 19:55
                                                                    Анна доброго дня . ви б не могли мені у вайбер написатию 0679931578
                                                                    Подобається0 Відповісти0
                                                              • Марія 27 січня 2022, 19:12
                                                                Фоп на общей системе с октября. Дохода нет, ЕСВ не платит. До перехода на общую был на едином. Додаток ЕСВ 1 заполнила графу 8 с 01.10.21 по 31.12.21 Табличную часть пробовала не заполнять совсем- не приняли, проставлять нули - не приняли (а ставку 22 даже указать если нули доход не дает). квитанция 2 причина не заполнены все рядки указанные за период в графе 8. Что делать? Кто сталкивался? Не подавать додаток ЕСВ1 совсем?
                                                                Подобається5 Відповісти1
                                                                • Анна 28 січня 2022, 09:42
                                                                  Марія, доброго дня! Або чекаємо на роз'ясення, в який спосіб заповнення такий ЄСВ-додаток приймається. Або ж подавайте без додатку. І більшість фахівців з питано оподаткування, спираючись на норми законодавства, і самі податківці (що випливає з їх листа, який я навела наприкінці статті) роз'яснюють, що у випадку відсутності доходів додаток можна не подавати.
                                                                  Подобається2 Відповісти1
                                                                  • Марія 29 січня 2022, 06:02
                                                                    Огромное спасибо
                                                                    Подобається0 Відповісти0
                                                                • Любов 28 січня 2022, 09:29
                                                                  Дуже доступне покрокове роз'яснення, дякую.
                                                                  Подобається0 Відповісти0
                                                                  • Мар'яна 28 січня 2022, 10:04
                                                                    Доброго дня! Прошу підказати, якщо ФОП у третьому кв. перебував на 3-ій групі, а весь інший час - на заг.системі, то яким чином відзвітувати про ЄСВ за третій квартал? Дякую!
                                                                    Подобається1 Відповісти1
                                                                    • Анна 28 січня 2022, 10:19
                                                                      Доброго дня! Вам потрібно подати декларацію платника єдиного податку для 3-ї групи за рік із додатком 1. Оскільки декралація заповнюється накопичувальним підсумком, в самій декларації дохід вказуєте такий самий, який був у 3-му кварталі, сума нарахованого єдиного податку (рядок 12) буде дорівнювати сумі ЄП за 3 квартал (рядок 13) . Відповідно, сума ЄП за звітний період (4 квартал) буде 0, що логічно, бо ви перебували на загальній системі. А в ЄСВ-додатку заповнюєте лише дані по рядкам за липень, серпень, вересень. Період перебування на спрощенній системі вказуєте з 01.07.2021 по 30.09.2021 року. Нараховану суму ЄСВ (18 000 грн, якщо сплачували в мін. розмірі) переносите в рядок 21 самої декларації. І перевіряєте, щоб внизу стояла відмітка про наявність ЄСВ-додатку.
                                                                      Подобається1 Відповісти1
                                                                      • Мар'яна 28 січня 2022, 10:35
                                                                        Дякую! У мене була думка здати звітну нову за третій кв., заповнивши так, як і ви рекомендуєте.
                                                                        Подобається0 Відповісти1
                                                                        • Анна 28 січня 2022, 10:43
                                                                          Звітну нову за третій квартал здати не можна! Ви здавали за 3-й квартал звітну декларацію по ЄП? Якщо так, то чи подавали додаток 1? Одразу скажу, що подавати його не потрібно було, бо зараз будуть проблеми.
                                                                          Подобається1 Відповісти1
                                                                          • Мар'яна 28 січня 2022, 12:42
                                                                            Так, звітну по ЄП здала в терміни і без ЄСВ. Тому зараз подам таки за рік і з ЄСВ. Дуже Вам вдячна!
                                                                            Подобається0 Відповісти0
                                                                    • Сергій 28 січня 2022, 11:39
                                                                      Анна, може це я вже не туди, але маю уточнити:ФОП в 1-2 кв. був на 2-й групі, в 3-4 кв. - на загальній (без доходів). Влітку за півріччя подав декларацію по ЄП з додатком 1. Наразі буду подавати річну деку про майновий стан +Ф2. Все вірно? Більше нічого не треба?Дуже дякую!
                                                                      Подобається0 Відповісти3
                                                                      • Сергій 28 січня 2022, 11:54
                                                                        Бо після повідомлення вище про проблеми з додатком 1 виникли питання.
                                                                        Подобається0 Відповісти0
                                                                        • Анна 28 січня 2022, 11:55
                                                                          Сергій, я бачу ситуацію так. Оскільки Ви перебували в 1-2 кв. на другій групі ЄП, то декларацію по ЄП Вам потрібно було подати за річний звітний період за формою для групи 2 (F0103405). Подавати декларацію за півроку було не потрібно. Але оскільки Ви її подали, то зробити це могли лише за формою декларації для платників ЄП групи 3 (F0103307), оскільки вона має квартальний період подання і, за необхідності, подається платниками ЄП групи 1,2 із відміткою "довідково". Тобто, тепер Вам все одно потрібно подати декларацію платника ЄП за "своєю" річною формою (F0103405). Але із цим можуть виникнути проблеми, якщо при звітуванні за півроку Ви, наприклад, не проставили відмітку "довідково" у декларації. У випадку, якщо річна декларація ЄП платника 2-ї групи не буде прийматися, Вам буде потрібно звернутися у податкову, щоб вони визнали подану за півроку декларацію недійсною. Тільки після цього можна буде здати декралацію за рік із ЄСВ-додатком. Тому якщо є така можливість, краще зверніться у податкову, ваш інспектор може подивитися як сіла попередня декларація в базі та порадити, як правильно діяти.
                                                                          Подобається1 Відповісти1
                                                                          • Сергій 28 січня 2022, 12:40
                                                                            Дякую за розгорнуту відповідь! Звернуся до інспектора. А саме влітку я подавав (до речі, в паперовому вигляді F0103405, з відмітками "звітна-півріччя"), спираючись на це :"Следует учесть, что экс-единщики групп 1 и 2 должны представить в контролирующий орган Налоговую декларацию плательщика единого налога — ФЛП в сроки, установленные для квартального (отчетного) периода (пп. 296.5.1 НКУ), — в течение 40 к.дн., следующих за последним календарным днем отчетного (налогового ) квартала. Например: в случае отчетности за I квартал 2021 года — до 11.05.2021 (с учетом п. 49.20 НКУ). Представление налоговой декларации в сроки, установленные для квартального налогового (отчетного) периода, освобождает таких плательщиков от обязанности представления налоговой декларации в срок, установленный для годового налогового (отчетного) периода."
                                                                            Подобається0 Відповісти1
                                                                            • Анна 28 січня 2022, 13:24
                                                                              І Вам дякую за детальну відповідь. Дійсно, в ПКУ передбачено такий порядок, за яким Ви і діяли. Я також уточнила це питання у податковій, за рік декларацію по ЄП подавати не потрібно. Щодо форми декларації маю такі думки. Паперова форма декларації ідентична для усіх груп, різні ідентифікатори мають саме електронні форми звіту. Технічно, подати звіт за період, відмінний від річного, за формою для групи 1,2, не можна. Тому прийняти її мали за ел. формою F0103307 (не залежно від того, який ідентифікатор був на папері). Це можна, до речі, подивитись у кабінеті платника. Але на необхідність подавати річну декларацію це вже в даному випадку не впливає. :) Дякую Вам за конструктивне спілкування! Удачі!
                                                                              Подобається1 Відповісти0
                                                                          • Мар"яна 3 лютого 2023, 15:13
                                                                            Можна спитати- Вам вдалося виправити ? маю аналогічну проблему - дякую )
                                                                            Подобається0 Відповісти0
                                                                          • Юля 28 січня 2022, 13:17
                                                                            Доброго дня!ФОП зареєструвався у січні 2021р, з 01.02. став платником єдиного податку на 2гр.Як подати деку про майновий стан за 2021.якщо фоп є найманим працівником і доходу за січень 2021 року не отримував, але є зарплата,як найманого працівника.Чи потрібно декларувати зп за січень чи за весь рік 2021, чи можна здати просто пусту деку за 2021 не вказуючи зп?
                                                                            Подобається0 Відповісти1
                                                                            • Анна 28 січня 2022, 13:41
                                                                              Доброго дня! Якщо, крім "нульового доходу" ФОП, у Вас немає інших показників для декларування за січень 2021 року (відомості про житлові будинки, квартири, автомобілі, земельні ділянки та ін.), то декларацію про майновий стан і доходи можна взагалі не подавати. Ось посилання на роз'яснення податківців: "У разі, якщо протягом звітного періоду фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування діяльність не вела та дохід від підприємницької діяльності не отримувала, та не має інших доходів з джерел їх походження з України та іноземних доходів, то в неї не виникає обов'язку щодо подання податкової декларації та додатку Ф2 до неї (категорія 109.04 ЗІР)." Але якщо Ви вирішили її подати, то в Вашому випадку це можна зробити без ЄСВ-додатку. Подавайте пусту декларацію та пустий додаток Ф2. Період перебування на загальній системі ставите з 01.01.2021 по 31.01.2021 р.
                                                                              Подобається0 Відповісти1
                                                                              • Юля 28 січня 2022, 14:00
                                                                                Дякую за відповідь!А де ставити "Період перебування на загальній системі ставите з 01.01.2021 по 31.01.2021 р." Це ніби в додатку про ЄСВ такі дані ставлять,але ЄСВ не подаю,бо за фопа платить роботодавець
                                                                                Подобається0 Відповісти1
                                                                                • Анна 28 січня 2022, 14:02
                                                                                  Так, перепрошую, період стосується додатку.
                                                                                  Подобається0 Відповісти0
                                                                            • Цимбал Оксана 28 січня 2022, 15:49
                                                                              Добрий день. ФОП був з січня по вересень платником єдиного податку, 3 група, а з жовтня на заг.системі без доходу і офіційно працевлаштований. Декларацію про майновий стан з додатком 1 подати не вдається (з січня по серпень єсв сплачувався), декларація платника єдиного податку річна теж не приймається з додатком 1, проблеми з періодом...
                                                                              Подобається0 Відповісти0
                                                                              • Ольга 29 січня 2022, 08:00
                                                                                Пример заполнения приложения ЕСВ 1, если у предпринимателя есть убытки по месяцам 2021 года (вариант, отвечающий требованиям налоговиков):Программа выбивает ошибку : Додаток ЄСВ 1. Розмір єдиного внеску 22 відсотки (34.7 до 2016 року). Это как игра в "угадай" но даже в Налоговой сами не знают механизм заполнения этого вида "додатка" в котором несколько месяцев есть убыточных. Говорят, ждите с 1 февраля 2022 выйдет на ЗИР разъяснение.
                                                                                Подобається2 Відповісти1
                                                                                • Марта 31 січня 2022, 09:56
                                                                                  Декларація прийнялась. Прописала 22%, дохід і сплата ЄСВ 0, при перевірці вибило ту ж помилку... Здала з таким попередженням - звіт прийнявся))
                                                                                  Подобається0 Відповісти0
                                                                                • Марія 29 січня 2022, 12:21
                                                                                  Доброго дня, ФОП загальна система весь рік але частина місяців без діяльності, частина збиткова. у додатку ЄСВ1 заповнила тількі місяці де є прибуток та сплачувалось ЄСВ (за місяці без прибутку не платили ЄСВ), ала не прийнято бо не заповнені всі рядки додатку указані в графі 8 строк перебування на загальній системі
                                                                                  Подобається3 Відповісти0
                                                                                  • ОЛЬГА 29 січня 2022, 13:36
                                                                                    У кого прошел вариант , в котором первый месяц регистрации общ.сист. и есть оплата ЕСВ , а со следующего ед. налог : у кого принят отчет с одним месяцем ?
                                                                                    Подобається2 Відповісти3
                                                                                    • Юрий 31 січня 2022, 08:28
                                                                                      Пробовал разные варианты, результат -0. Нашёл информацию, что налоговики просят сдавать с 1.02.2022г
                                                                                      Подобається2 Відповісти1
                                                                                      • Гульнара 31 січня 2022, 21:41
                                                                                        Уже сдаются отчеты, только формировать нужно отчет через программу Фрезвит. Сегодня сдала Майновый стан без подарков ЕСА и декларацию ФОП открывшийся среди года. Отчеты приняты. Если хотите , могу помочь , объясню по телефону
                                                                                        Подобається2 Відповісти1
                                                                                        • Вера 1 лютого 2022, 14:58
                                                                                          Гульнара, могу вас набрать по этому вопросу?
                                                                                          Подобається0 Відповісти1
                                                                                          • Гульнара 6 лютого 2022, 14:24
                                                                                            068 272 24 33 Гульнара
                                                                                            Подобається0 Відповісти0
                                                                                      • Юрий 31 січня 2022, 18:07
                                                                                        Принялся, наконец-то.
                                                                                        Подобається1 Відповісти1
                                                                                        • Оксана 1 лютого 2022, 12:28
                                                                                          доброго дня! поділіться серкретом))
                                                                                          Подобається0 Відповісти0
                                                                                        • Галина 31 січня 2022, 18:56
                                                                                          Осторожнее с пробами подать отчёт. Посмотрите начисления в кабинете. Пробовала подать 4 раза, не приняты все - период хочет 31,12 а мне надо до 30.09. В субботу по всем непринятым пробам стало начисление пдфо аж 4 раза! В налоговой сами в шоке. Ждите может поправим. Но отчёт то не принят! Как подать не ясно.
                                                                                          Подобається2 Відповісти1
                                                                                          • Гульнара 31 січня 2022, 21:48
                                                                                            По видео, говорили что 1 в разъяснения. А кто то говорит 0
                                                                                            Подобається0 Відповісти0
                                                                                        • Валентина 29 січня 2022, 16:44
                                                                                          У звіті по ЄСВ1 в гр.7 писати 0 чи 1? ( загальна система і весь рік без змін)
                                                                                          Подобається4 Відповісти0
                                                                                          • Олександр 31 січня 2022, 20:18
                                                                                            Доброго вечора, чи можна на загальній системі при чистому прибутку більше за мінімалку, але сплачувати ЄСВ (22%) як з мінімалки, тобто вказати в графі 3 (7000грн), а графі 4 (6500грн)..?
                                                                                            Подобається0 Відповісти1
                                                                                            • Анна 2 лютого 2022, 07:25
                                                                                              Ні, не можна. Базою нарахування ЄСВ є чистий дохід.
                                                                                              Подобається0 Відповісти0
                                                                                            • Вікторія 1 лютого 2022, 08:43
                                                                                              Доброе утро! Подскажите,пожалуйста, ФОП пенсионер 2 группа с 1 по 3 квартал был доход, и 4 квартал стал на общаей системе без дохода, но официально работал и получал зарплату( в 4 кв.)., нужно ли где-то в отчётности указывать, что предприниматель получал зарплату ?
                                                                                              Подобається0 Відповісти1
                                                                                              • Анна 2 лютого 2022, 07:27
                                                                                                Здравствуйте! В отчете не предусмотрено такой возможности. Нет никакого поля, в котором это можно было бы отметить.
                                                                                                Подобається0 Відповісти0
                                                                                              • Оксана 1 лютого 2022, 09:10
                                                                                                Доброго дня. хто вже здав? поділіться враженнями?
                                                                                                Подобається0 Відповісти1
                                                                                                • Катерина 1 лютого 2022, 14:25
                                                                                                  Сегодня отправляла отчет. За месяцы без дохода и уплаты ЭСВ : 5/0/0/22/0 В кабинете ругалось на 22, Квитанция 2 пришла , ПРИНЯТО, без ошибок
                                                                                                  Подобається1 Відповісти0
                                                                                                • Любов 1 лютого 2022, 09:57
                                                                                                  Инспектор в налоговой сказала, что не смотря на кв.2 ( не принято) приняты все отправленные через электронный кабинет декларации. Теперь писать в налоговую письмо с заявой такие- то декларации считать недействительными
                                                                                                  Подобається0 Відповісти0
                                                                                                  • Ирина 1 лютого 2022, 14:16
                                                                                                    Добрый день. Фоп на общей закрылся 23 мая 2021. Подали ликвидационную и Додаток по ЕСВ. 28 августа опять открылись ( на общей). При сдаче годовой декларации за 2021 не принимается - в квитанции 2: ЗА ПЕРІОД, ЯКИЙ ЗАЗНАЧЕНО В РЯДКУ "ЗВІТНИЙ ПОДАТКОВИЙ ПЕРІОД" додатку ЄСВ 1 в Реєстрі застрахованих осіб наявний чинний документ за формою Додаток 5". Сегодня была в налоговой - никто ничего не знает. Подскажите, пожалуйста, как мне отчитаться?
                                                                                                    Подобається1 Відповісти1
                                                                                                    • Анна 2 лютого 2022, 07:51
                                                                                                      Добрый день! Надо пробовать ещё. Вчера декларации начали приниматься. К сожалению, такие ситуации возникают из-за технических проблем на стороне налоговой, поэтому инспекторы сами не всегда знают, как их решать.
                                                                                                      Подобається1 Відповісти1
                                                                                                      • Ирина 2 лютого 2022, 15:43
                                                                                                        И вчера, и сегодня пробую. Общалась уже и с налоговой, и с пенсионным. Начиная от инспекторов, заканчивая горячими линиями и украинскими, и районными. Пробуйте вот так. Пробую - такая же ошибка приходит. А попробуйте вот так. Результат такой же. Они сами не знают. Но сроки то подходят. Что делать???
                                                                                                        Подобається0 Відповісти1
                                                                                                        • Лілія 4 лютого 2022, 17:56
                                                                                                          У меня точно такая ситуация. В п7 Номер розрахунку в періоді поставила цифру 2. отчет принят
                                                                                                          Подобається0 Відповісти0
                                                                                                    • Пухальська Наталя 2 лютого 2022, 08:21
                                                                                                      Доброго дня, ФОП з 01.01.2021-05.03.2021 був на другій групі , подали до додаток 5 ліквідаційна. Закрили. 09.03.2021 відкрили на загальну систему. Звіт за 2021 р.не приймає видає помилку , що за даний період є додаток 5. Ні податкова, ні ПФУ допомогти не можуть, кажуть все вірно , а звіт не йде. Підкажіть як бути.
                                                                                                      Подобається1 Відповісти0
                                                                                                      • Анна 2 лютого 2022, 09:18
                                                                                                        Ніхто не знає, що робити, бо це системна помилка на стороні прийняття звітності. Тут, на жаль, важко щось порадити, крім пробувати подавати. Сьогодні вже поприймалися звіти у тих, хто не міг відзвітувати наприкінці січня.
                                                                                                        Подобається1 Відповісти0
                                                                                                        • Вікторія 2 лютого 2022, 13:57
                                                                                                          Повторю свою ситуацію: ФОП став на загальну систему у вересні, а з 1 жовтня на спрощену (2 група). ЄСВ сплачували з вересня по грудень у 2021. В електронному кабінеті в декі про майновий стан показувала 2 відповідні періоди в додатку ЄСВ і приходила квитанція з помилкою. В результаті в податковій мені сказали, що у вересні не треба було платити ЄСВ і нехай воно піде у переплату на 2022 рік. Тому у додатку ЄСВ мені за вересень треба у всьому рядку проставити 0, а у ставці ЄСВ 22%, код ЗО 5. Усього в табл - 0. Дата ФО на загальній системі з 9.09.2021 по 30.09.2021.У головномуу документі сумма ЄСВ відповідно також 0. У рядках 11, 11.1 і 12 вказала свій оборот по 2й групі.також додала пусту Ф2.Здала все у податковій і в електронному кабінеті було введено інспектором - перевірку пройшло вдало.Можливо, комусь допоможе)
                                                                                                          Подобається2 Відповісти0
                                                                                                          • Юрій 2 лютого 2022, 17:37
                                                                                                            ФОП закрився в лютому 2021 року і подав ліквідаційний Додаток 5 по ЄСВ. Потім у серпні 2021 року відкрився повторно. І зараз не можна подати декларацію з додатком 1 ЄСВ. Приходить квитанція "Результат обробки: автоматичну обробку електронного документа/звіту не виконано.Помилка: За період, який зазначено в рядку "Звітний (податковий) період" додатку ЄСВ 1 до Податкової декларації, в Реєстрі застрахованих осіб наявний чинний звіт за формою Додаток 5.Виправте помилки та надішліть документ повторно.Дані не завантажено до Реєстру застрахованих осіб"Що робити?
                                                                                                            Подобається1 Відповісти0
                                                                                                            • Олена 3 лютого 2022, 21:52
                                                                                                              Не приймає додаток з ЄСВ! Пише в таблиці місяців заповнені не всі поля в рядках за місяці, які припадають на період діяльності ФО відповідно до даних, вказаних у рядку 8. Може щось порадите!
                                                                                                              Подобається1 Відповісти2
                                                                                                              • Ольга 7 лютого 2022, 17:18
                                                                                                                Всі поля повинні бути заповнені, якщо дані відсутні - то ставите "нуль" (колонки 3, 4, 6).
                                                                                                                Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                • TSar 9 лютого 2022, 06:26
                                                                                                                  0932621341-вайбер, покажіть скрін помилки, допоможу виправити
                                                                                                                  Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                • Ольга 5 лютого 2022, 17:19
                                                                                                                  Ребята, сос! Кто может помочь? Фоп на общей системе, второй год сдаю пустышку, дохода нет. Мама пенсионер-есв не платит. Сейчас требует дополнение ЕСВ-1 и ни в какую не принимает. Заполняю его и так и так, все равно отказ. Что делать? Или вообще не подавать нулевую? Кто может помочь?
                                                                                                                  Подобається0 Відповісти1
                                                                                                                  • Анна 8 лютого 2022, 11:36
                                                                                                                    Добрый день! Додаток ЕСВ-1 в таком случае можно не подавать. А что значит "требует": ошибка в квитанции или где, на каком этапе?
                                                                                                                    Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                  • Наталя 9 лютого 2022, 08:15
                                                                                                                    Якщо ФОП протягом усього 2021 року працював за трудовим договором за основним місцем роботи і за нього роботодавцем сплачений ЄСВ не менше мінімуму, в декларацiї дохiд лише в одному мiсяцi 1000 грн - чи подавати додаток по ЄСВ та чи сплачувати його?
                                                                                                                    Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                    • Ірина 9 лютого 2022, 08:37
                                                                                                                      Огромное спасибо!!! Ваша статья мне очень помогла, все лаконично, четко, просто подарок для бухгалтеров и счастье для "бухгалтеров"))) Вчера поздним вечером сдала, получила спустя 2 минуты, квит.№1, утром квит.№2!!! Успехов Вам, просто о сложном!!!
                                                                                                                      Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                      • Iryna 9 лютого 2022, 10:35
                                                                                                                        Доброго дня. Як правильно поступити у разі дискримінаційного підходу ДПС і часу на ІПК немає? (по усіх прибуткових місяцях податківці хочуть бачити підсумок чистого доходу з Книги ОДВ), які наслідки коли покажемо менший дохід з врахуванням збиків, але єсв базу зазначимо вірну? Дякую
                                                                                                                        Подобається1 Відповісти0
                                                                                                                        • Вера 9 лютого 2022, 12:50
                                                                                                                          Фоп загальник рік без доходу,але сплачує ЄСВ,чи правельно подаю дод1, 3-0,4-6000,5гр22-1320,але хвилює4графа-сума доходу,чи зовсім не заповнювати,тоді переплата в ел.каб
                                                                                                                          Подобається0 Відповісти1
                                                                                                                          • Анна 9 лютого 2022, 13:42
                                                                                                                            Доброго дня! Заповнюєте правильно. Показувати собі нарахування ЄСВ чи ні залежить від того, чи потрібно, щоб цей рік увійшов у страховий стаж.
                                                                                                                            Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                          • Ірина 10 лютого 2022, 16:57
                                                                                                                            Доброго дня!Як заповнити уточнюючу по ЄСВ по ФОП загальна система за минулі роки.
                                                                                                                            Подобається2 Відповісти0
                                                                                                                            • Катерина 16 лютого 2022, 23:10
                                                                                                                              1.02.22 здали декларацію про майновий стан та додаток ЄСВ (сплата ЄСВ без доходу). Отримано квитанція 2. А от в кабінеті пенсійного фонду досі немає відображення цих місяців в страховому стажі. В кого схожа ситуація-як вирішили питання?
                                                                                                                              Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                              • Вікторія 31 січня 2023, 21:34
                                                                                                                                Доброго дня. У ФОП загальна система прибуток за рік 81600 грн (6800 в місяць) Як заповнити додаток ЄСВ, якщо в 2022 році прийнято рішення не платити ЄСВ з 01 березня. Колонка 3 пишемо 6800, а колонка 4 - лише в січні-лютому? Не висвітлено дане питання
                                                                                                                                Подобається9 Відповісти0
                                                                                                                                • Мар"яна 3 лютого 2023, 11:22
                                                                                                                                  ДОБРОГО ДНЯ ! За півріччя 2022 р. по ЄП у мене виявився помилковий дод.ЄСВ - там січень-лютий у мене оплачено відповідно. Потім я перейшла на заг. систему (доходу не було). Як що тепер подавати щоб ЄСВ зарахувалося ? дякую - всім мирного дня !
                                                                                                                                  Подобається1 Відповісти0
                                                                                                                                  • Юлія 6 лютого 2023, 15:48
                                                                                                                                    Доброго вечора. Строки подання звітності для фоп на загальній системі за 2022 рік перенесено на 01.05.2023 року, в такому разі Додаток по ЄСВ також подаємо до 01.05.2023?
                                                                                                                                    Подобається2 Відповісти0
                                                                                                                                    • ирина 8 лютого 2023, 10:58
                                                                                                                                      У меня некоторые месяцы убыточны. Просмотрела вопросы: никто не спрашивает, а как быть, если заполнять так, хочет налоговая. Ведь это же будет только сумма доходов с доходных месяцев. Тогда. чтобы логичным было Ф2, надо и в колонках валовых доходов и валовых расходов указывать только показатели из доходных месяцев. Иначе расчет чистого дохода "не пойдет". Естественно, в Ф2 будет выдавать ошибку.И не примет его. Единственный вариант - чтобы сумма ЧД из Ф2 соответствовала базе обложения ЕСВ из приложения ЕСВ-1. Так же?
                                                                                                                                      Подобається1 Відповісти1
                                                                                                                                      • Оксана 18 лютого 2023, 06:41
                                                                                                                                        У меня тот же вопрос и нигде нет ответа((( у нотариуса убыточные месяца, по итогу года не сойдется общий доход - расход= не стыковка по ЕСВ отчет не приймется
                                                                                                                                        Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                                      • ирина 9 лютого 2023, 09:43
                                                                                                                                        Пожалуйста, ответьте, если можно. Сейчас составляю декларацию. В НКУ вносились изменения относительно усреднения ЧД между всеми рабочими месяцами или нет? Они же все годы с момента принятия НКУ требовали составлять отчет так! Это только на основании письма ДПС надо выбросить ЧД всех убыточных месяцев из прил.ЕСВ-1? Потому что им так теперь захотелось? Так же годовой доход вместо 40 000 получается 100 000! Это очень существенно.
                                                                                                                                        Подобається1 Відповісти0
                                                                                                                                        • Наташа 22 лютого 2023, 21:53
                                                                                                                                          Доброго вечора. Допоможіть розібратись. В листопаді 2022 зарєстрували фоп, до грудня був на загальній системі ,в грудні 2 група. В кінця листопада було надходження коштів. 1)Чи можна зробити прихід товарів листопадом( щоб збільшити витрати) , а оплатити в лютому 2023 . 2) фоп з вересня працював за основним місцем роботи, чи потрібно тепер в звіті про майновий стан показувати єсв?
                                                                                                                                          Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                                          • Сергій 3 березня 2023, 10:23
                                                                                                                                            Доброго дня. Підкажіть будь ласка чи потрібно при поданні нової звітної декларації ФОП на загальній системі за 2022р. ще раз включати додаток з ЄСВ (я подав додаток ЄСВ при першому поданні декларації "звітної"). Боюсь щоб в ПФу не "задвоїлось" нарахування по ЄСВ, дякую.
                                                                                                                                            Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                                            • Анна 29 березня 2023, 13:20
                                                                                                                                              Чи потрібно сплачувати ЄСВ у 2023 році на період дії воєнного стану підприємцям загальної системи оподаткування?
                                                                                                                                              Подобається1 Відповісти0
                                                                                                                                              • Ігор 4 квітня 2023, 14:51
                                                                                                                                                Добрий день.ФОП заг.сиситема з 01.01.22 по 31.12.2022, також цей ФОП працюва за трудовим договором з 01.01.22 по 30.09.2022.Роботодавець сплачував ЄСВ.В Додатку ЄСВ 1 в колонці 4 проствляємо нулі з 1 по 9 місяці а в колонці 3 проставляємо дохід ФОП з 1 по 12 місяці.Пенсійний фонд видає в квинт,2 помилку що невідповідає пункту 8 даного додатку.В пункті 8 проставлено 01.01.22--31.12.2022 р.Як виправити помилку.Дякую
                                                                                                                                                Подобається0 Відповісти0
                                                                                                                                                Це може бути невiрне посилання, або
                                                                                                                                                сторiнку було видалено
                                                                                                                                                Ви успiшно пiдписалися на новини
                                                                                                                                                SMARTFIN.UA